Pages

Sunday, February 28, 2010

postbox 32 : berjalan-jalan

perancangan ntuk chill bersama teman aku xmenjadi pada awalan aku menjejakkan kaki aku di kota metropolitan ini...sampai merajuk teman ku itu...hari ini aku keluar..gara-gara memberikan wang untuk di kirim kan membeli majalah grafik tempatan..pada mula nya ingin bergambar dan tgk akustik show and talk show bertajuk forkustik...tetapi x menjadi..teman ku x dapat menemani aku sehingga event tersebut tamat..beliau meminta diri atas alasan yang munasabah...aku xtnye byk..sebab nk lyn talk yg diadakan...

about the talk...
FORKUSTIK: Seni Untuk Sebuah Revolusi?

revolusi?
*keberanian
*kejujuran
*kebebasan
*open mind
*sosial
*form and content
*propaganda
*politik
*mind set
*idea
*material

itu antara keyword yg aku dpt ketika forum itu berlangsung...satu kerugian aku tidak membawa bersama buku nota aku...byk isu dibincangkan.byk idea dibentangkan.byk semangat diberikan.tapi tiada solution dikeluarkan sejajar dgn topik revolusi..akhirnye, mereka sepakat mengatakan revolusi itu datang dari sendiri.
aku sebenar nya gugup ntuk dtg ke event ni..sudah lama x menceburkan diri kpda indie scene ini...dlm forum ini...mereka mendebatkan kn seni seperti lukisan, puisi, lirik, teater ataupon lakonan, musik..mendengar diskusi ini juga aku tersentak dek cerita lama aku ketika di tingkatan 6 wlpon aku hnya berada disana selama 2 bulan shja...blja mengenai sastera, puisi, bahasa ibunda kita sndri..terlamun aku seketika..lyn kn je la...hahaha...aku terpegun dgn org2 yg hadir..ade pendirian sendiri, ade keputusan sendiri..ade juga persembahan dari performer akustik..sodap den dgr...lyn je la...hahaha..last performance ntuk penutup acara aku xdpt tgk..liyana fizi perform..aku xthn nk kencing..hehehehe...trus aku melangkah pulang sementara hujan sudah reda...wah..apsal ayat aku nmpk skema ni...hahhahaha..
-adios-

No comments:

Post a Comment