Pages

Monday, February 14, 2011

postbox_88 : Nyata dan Lebur.

Hey Ho!! Gua hari ini rase sangat happy.. hahaha... nanti gua cerita... sabar yee... Sebelum ni, gua ada tulis entri pasal dua perkara best datang sekaligus.. bak kata pepatah, pucuk dicita ulam yang datang dengan pingan-pingan nya sekali.. hehehe... bak iklan ape ntah.. suke kan nyew, gande kan nyeww... hahahakk... tu tutup kes.. ni gua nk bukak stori baru.. new post, new entri, new lalaa~... Sebelum tu, mari layan dulu lagu nih.. sebab aku happy sangat.. I am so happy.



Hari ini, gua semangat bangun pagi, pergi adik gua balik sekolah, makan nasi, menanti penuh debaran di depan screen laptop, dengan adelina dok rancak bergerak dalam tubuh, ditambah dengan tekanan darah hampir melonjak tinggi, di selangi dengan dengupan jantung mengepam laju, di anaforakan dengan pergerakan kaki tangan gua tidak stabil.. Gua bukak Facebook, trus search Page GB department, Limkokwing. Gua tunggu listname untuk sambung degree dengan pinjaman Felda..
Dok sedang2 tunggu tu, gua merepek la dengan rakan2 seperjuangan yang sama2 apply degree ni sambil2 layan lagu The Wombats.. Pukul 11 lebih pagi gua on, sehingga pkul 4 petang, gua dah tak boleh tahan dah... Gua masuk tidor dlu.. penat menunggu nih.. sape cakap tak penat.. Gua pesan kat member gua suh die sms gua kalo result dah kluar... biler sms die masuk kat hp gua, gua tak sedar, penat sgt kot.. hahahak.. Gua bangun pukul 6ptg, bace mesej, terus on laptop,  gosok2 mate, kelip2 mata, bukak FB, then, dupdapdupadmbeekkkk.... NAMA GUA ADE BEB... hahahak... nak lompat tak boleh, bilik gua kecik je.. hahahak.. gua tak bergerak pon, kat situ gak, check listname tu, komen, nama member-member.. Syukur, Alhamdulillah.. Tahniah kepada rakan-rakan yang dapat, yang tak dapat, tunggu khamis ini, ada peluang lagi..


Sepatutnya Muhammad bukan Mohd kat nama aku tu..
Click to enlarge


Click to enlarge


Sabar belum habis lagi, ni gua baru stori satu bende je, kenyataan. Stori melebur nye belum. Ok. stori lebur ni pasal offer kerja yang gua dapat tempoh hari, hmm... serba salah beb gua nak tolak. duit tuh, gaji dapat nanti gua dah terfikir nak beli kereta kawalan jauh, yang boleh drift tuu... lepas tu nak beli macam-macam lagi. Tapi nak buat cam mana, ilmu penting walapon leh dtg biler2 mase, tapi mase juga penting, sebab kalo gua belajar awal, abis awal, kawin pon awal.. hahahak.. tp lepas belajar kerja dlu la baru kawin.. So, mintak maaf ye KERJA, gua terpakse tolak lu lah sebab BELAJAR.. Gua pilih gua BELAJAR sebab peluang datang sekali, KERJA boleh cari... DUIT pon boleh cari.. Tuan empunya kampeni, nanti gua call dia ea.. nanti, kalo gua ada kredit dalam masa terdekat nih.. mintak maaf kalo dia bace entri nih.. kalo dia bace la.. hahahak...



Ape-ape hal pon, gua mengucapkan Tahniah kepada rakan2, ibubapa yang seronok sebab anak mereka dapat sambung dan selamat maju jaya kepada gua sendiri sebab nk belajar nih kene ade jati diri yang kuat, bukan gua nak poyo, tapi ini kenyataan. Kalo hati tak kuat, seseorang itu boleh kecundangan tersembam berguling-guling di muka bumi ini.. yang riak akan berada di atas dunia SEMENTARA tapi bukan akhirat. Sebelom gua mengarut terlampau, gua mengundur diri. Ingat!! jaga makan minum mandi lu all.. jgn tinggal solat.. jangan bangun lewat.. Gua seronok sangat, ok, pe lagi yok layan lagi lagu The Wombats - Lets dance to Joy Division.

Ok. Gua blah dulu!!

No comments:

Post a Comment