Pages

Saturday, February 12, 2011

postbox_87 : 2 perkara tidak di jangka

hey ho!! Selamat petang semua.. hahha... hari ini gua dilemma kejap. gua ada apply degree kat tempat lama gua belajar. Isnin ni, keluar la senarai nama yang akan sambung degree kat sane.. ok.. Gua berharap gua dapat la. Memang nak sangat. sekarang ini, tunggu dan lihat. Ok. Tutup cerita.

Bangun tidur tengah hari tadi (korang jangan ikut, gua suke tido lambat), Cikgu Seni gua mase sekolah dulu call, member die nk pakai designer. urgent. company somewhere kat JB. ok. time ni la dilemma gua datang. Gua tak reject bulat2 beb. Gua cakap OK je. hahaha.. Tapi belum kompom kan dengan tuan empunya kampeni la..

Tengah makan tengah hari tadi, gua dok pikir depan nasi putih dengan asam pedas bersama-sama sayur kobis. gua dok pikir sehingga memikir keputusan President Mesir(dah jadi bekas) melepaskan jawatan kat berita ntv7 sekali (penyibuk). Lepas makan, gua isap rokok pulak. rokok nusantara hijau bapak gua kasi sebat. sape suruh habis kan rokok winston gua semalam. gua pikir lagi. sampai cerite dil tu pagel hir kat tv3 mula.gua sing along lagu intro cerita tuh sambil menari nari (metafora je ok). ok. fine. gua nekad call tuan empunya kampeni..

Berikut perbualan gua dengan tuan empunye kampeni : bla bla bla bla, tutu tuttt popot pet peet pot pet, pendek cerita, potpetpotpet petpot tett tututttt tutututtttt, kampeni support motor sebijik, popopopet pop kebaboom, shing shung mbeeekkkk... gaji nak berape.. pling pling pling thing thong.. saye nak sambung blja, isnin ni keluar nama.. potpotpopt ting tong leng chai..tutt tuttt tuuttt tettt etttteeet kebabom mbekk.. awak fikir dulu.. tettt kuekkk.. nanti awak call saya balik.. ok bye. (metafora je nih. aku malas cerita perkara sebenar.)

Tuan empunye kampeni tu suroh gua call die lepas hari isnin sama ada pada maulut nabi, atau habiskan masa seminggu untuk fikirkan sal jawatan designer. ok. sebab gua tak reject jawatan nih, kalo nama gua tak ada dalam senarai sambung degree, gua boleh terus kerja. hampir 3 bulan gua tak ada kerja beb. Tempat yang gua penah g interview sebelom nih (cari sendiri kat entri lepas2), die cakp gua jauh sgt, ssh nk g cawangan baru die. Gua call tuan empunya kampeni tadi sebab gua tak nak terlepas jawatan kosong lagi la. so, bila gua dah call, gua dah dpt hold dulu jawatan tuh, dan jawatan itu jadi tak jadi gua amik bergantung kepada isnin nih. ok. kalo nama gua ada dalam senarai degree, gua tak kerja la, kalo nama gua tak ada dalam senarai, gua pergi kerja la. betul tak? jadi, dua-dua gua tak terlepas. hohoho


Korang mesti setuju dengan gua kan? hahaha.. cume pening la skali berita baik ini datang sekaligus. gua harus bijak memilih. hahaha. Ok. Gua blah dulu.

p/s : mintak maap yee, penggunaan bahasa kasar. sesungguh nye, ini personal blog dan hampir macam komersial blog, jadi sukehati gua la nk tulis macam mana, blog gua beb. berkemungkinan penggunaan GUA akan terus digunakan di dalam entri personal. sekian. gua blah dulu.

No comments:

Post a Comment