Pages

Sunday, November 15, 2009

postbox_11

IDEA

idea bermaksud gagasan; fikiran; rancangan, dsb. yang terbentuk dalam minda dengan berfikir; pendapat; kepercayaan yang samar-samar. (kamus dwibahasa oxford fajar)

aku pelajar creative multimedia. kadang2 aku xphm pe yg dimaksud kn dgn idea. lain orang. lain care nye. lain intrepitasi nye. lain perbicaraan nye. lain fahaman nye. aku? ntahla..cume bergantung pada rujukan, tutorial, artwork orang ntuk kluar kn idea aku. xde identiti. xde maksud tersurat dan tersirat. xde Xfactor yang boleh karya aku dipandang orang.

kadang kala aku mengaku aku sukar memikir kan idea yg bernas dan segar..mungkin tiada fahaman ntuk mencipta identiti dalam menghasilkan karya. atau aku mungkin terlampau gelojoh ntuk mengeksploitasi semua jenis media yang wujud sehingga tiada identiti dan matlamat yg perlu disampaikan..

ya. aku masih blaja...mungkin perlu membuka mata untuk melihat, mmpelajari, apa yg perlu disampaikan oleh pensyarah aku. perlu mengikut setiap kata2 pensyarah aku. perlu mengikut cara mereka berfikir. mereka telah mendidik aku ntuk mengahasil kan artwork yg sedia wujud. mungkin aku boleh meng-juxtapose-kan karya2 2..mungkin..

idea. personaliti. cara permikiran. yang membezakan kita dengan orang lain. hasilnya.lihat lah sendiri

No comments:

Post a Comment