Pages

Saturday, January 22, 2011

postbox_80 : BlurCupcakes

Salam Semua... Ok.. Mesti korang perasan kan widjet ade gambar cupcakes serta tertera CLICK ME! kat blog aku ni kan?? Hari ini bukan aku nk promot cupcakes ke ape, aku pon bukan menjual cupcakes. hahaha.. Korang mesti suka cupcakes sebab ianya kek cawan yang kiut, berwarna warni, nampak macam sweet gitu kalau pasangan anda membelikan anda cupcakes kepada anda sehingga sayang untuk dimakan.. hahaha... Jangan tipu la tak ada orang suka kek cawan nih... even jiran-jiran nenek aku kat kampung tu pandai buat kek cawan, tak kan la korang tak rase tercabar pulak, orang tua boleh buat, tak kan korang tak boleh buat plak.. ok.. Aku pun pengemar kek cawan, tapi belom sampai tahap mengiler ketagih nak makan hari-hari, hahaha... Aku pon tak tau harga sebiji kek cawan di pasaran semasa mengikut saiz, warna dan corak-corak.. Tapi, aku tahu nak buat macam mana.

Widjet sebelah ni, bukan la bermaksud aku nk menjual cupcakes ke ape, tapi bende aku nk share dengan korang resepi-resepi cupcakes. Harus diingatkan, resepi yang terkandung dalam tu bukanlah 100% originality dari aku. Aku terciplak sebab dulu terdesak nak buat projek web design semasa belajar dulu. Maklumlah, buat last minute, mmg rembat dari buku, copy pon sebijik, cuma aku bagi nampak menarik lah, pada aku lah, pada korang aku tak tahu la pulak.. =]

Ok, aku minta maaf sebab dalam tu tak menyatakan pekakas yang digunakan untuk membuat kek cawan. Aku rasa korang boleh cari sendiri kat google or bertanya kan kepada yang pakar. Link BlurCupcakes ini mengandungi resepi asas dalam membuat kek cawan nih, aku cuma share perkara asas aje lah, sebab aku pon bukan lah orang yang hebat dalam bidang masakan.

Korang boleh copy resepi yang ada dalam tuh, benda share tak kan lah tak boleh copy plak. Anda cuba la buat kek cawan nih, untuk pasangan anda. Kepada anak dara, masa macam ni lah nak belajar memasak, kepada kakak2, tak salah untuk mencuba kelainan. Bak kata chef Dani Mirzan dalam Slot Akasia : Tiramisu, "Kenapa perlu membeli jika anda boleh membuatnya?"







info++ projek web design aku ini disiapkan setahun yang lepas. Mintak maaf sebab tak update bersesuaian dengan pergerakan trend semasa.
++ aku copy daripada buku resepi yang di pinjam dari makcik aku, so, diam2 ea, kalau tak, mampus aku kena saman, hahaha.
++ aku dulu pernah bercita-cita nak menceburi bidang masakan. tu cuma angan-angan mat jenin je la..
++ Aku terjebak gak tengok cerita tiramisu setiap pkul 7mlm, isnin - khamis, TV3..  Hahaha.. =]

2 comments:

  1. Tgk gambor ni, tetibe rase lapor... Kek cawan satu!!! hehehe

    ReplyDelete
  2. sorry bro.. xjual.. dapat kan di kedai berhampiran.. bro ni lecturer omaw ke?

    ReplyDelete