Pages

Friday, March 19, 2010

postbox_35 : simple words?

Hoi...setelah aku tgk dan bace semula semua pos aku...aku byk cerite sal keje je...
"aku workaholic ke?"
xjuga..mcm pon ade gak la...dulu..mungkin semangat...law ckp sal keje, homework, group discussion. aku no.1, bg idea, mengarut, merepek. law mintak pendapat, ade je respon aku.. sekarang ni, aku rase cm xsemangat...teammate aku mintak pendapat, aku cume iye kan je...tiada idea, bile org nk tukar idea laen bru aku nk ade idea..siot..sampai member aku sound, "nape ko slow plak ni?"..aku wordless, tiada respon lagi, nothing i can say selain setuju je...

bile nk bercerite, sume mcm xamik port. its better if i shut my fucking mouth than making nonsense statement..betoi ke aku tulis ni...aku bkn nye pandai bahase inggeris, dari dulu aku rase cm bengap sal bahasa kedua ni..bile aku bace statement org yg mcm ade maksud laen..aku kne bace 2 3 4 kali bru paham..adoyai..hmm..aku rase cm workaholic aku menghilang secara perlahan-lahan..selepas member aku sound sal post-post yg byk cerite sal idea..aku mula hilang semangat, hilang keyakinan, hilang workaholic aku..mmg xrmai yg jd follower aku..xtw la law mereka selalu update gn blog aku ni..p pepehal terima kasih la ye sebab sudi bace..

cakap sal semangat ni gak..aku mula hilang semangat nk dok uma lame-lame...law dulu, xkeluar rumah pon xpe..aku xkesah je dok uma, xde keje bantai tido, penat tido, bantai download, pastu buat la bende2 yg sewaktu gn nye..sejak ade 2 ekor makhluk yg dulu nye saling benci membenci dan kini da mcm belangkas, aku mule fade up ble berada di rumah, dowg bertekak wlpon bnde kecik, sorang emo, sorang kaki bahan, p law keluar, keluar same2, g makan same2, pe2 hal sume nye bersama2..aku bukan memburukan mereka, p aku kecik hati gak..dowg wt aku mcm xwujud je dlm bilik mereka..tido 1 katil gak..sowg kat tingkat ats, sowg lagi tido ats tilam kat bwh..law dowg bertekak, aku ade gak panas hati, law bercakap mcm sebatu jauh nye..nk menjerit pon ade..adoyai...yg paling xley blah. time aku tido 2, respect la skit..aku dulu ley respect dowg. mgkin ade la aku terlepas sekali dua bile aku buka lagu pasang kuat2, p still respect dowg nk tdo..aku ni bukan nye tunggul..ye aku admit aku xde nk mrh2 org..mls aku, da besar pjg..xkn xley pk lagi, law ckp blkg2 pndai lak mrh, merajuk, wt xlyn..hmm ntah la..lebeh baik korang dok dlm hutan la...

sekarang ni, aku rase mcm aku byk luang kan mase gn orang luar, luar dari konteks dak2 kelas aku, luar dari konteks dak2 rumah aku..semenjak dua menjak ni, aku sibuk gn lesen aku, g kelas memandu pada weekend, xpon kluar gn dak2 kolej lain, member2 sekolah menengah, member2 dari laman sosial..mgkin lebih senang nk expose diri aku, belajar lagi ape yg orang tahu dan aku xtahu, penambahan pendapat dan idea..terima kasih kepada mereka yg chill gn aku, abg jam, abg zul, iya yaya, hapis tahir, pian, eddy, dan sape2 je lagi, sorry xmention name..

patot gak aku termenung memikirkan lagi hal ni, merenung kembali perkara2 yg da lepas, tidak meninggalkan perkara yg berlaku sekeliling aku.. mmg la muke aku mcm mls nk amik tw, p aku ade gak tnye, ble aku tnye je, dowg ckp aku ni lmbt la, 2 la ni la..sebab 2 la aku mls nk tnye, mls nk amik tw kot..nk tunjuk care pon ssh...

terima kasih pada myRainbow.. yg jadi tulang belakang aku, wlpon mcm jrg msj die..aku tahu die selalu support aku. terima kasih yang tak terhingga.. :-)

xlupa juga pada family, tanpa mak ayah angah achik gn hanip.. aku xkn jd sekuat ni ntuk mereka, ntuk bertanggungjawab pada mereka. aku xkn hancur kan harapan mereka ble berada di rantauan ni...



byk bercerite, byk kantoi pekung nye, byk plak tenage dok pikir nk tulis ni...penat woo
-adios-

No comments:

Post a Comment